Facebooktwittergoogle_plusredditpinteresttumblr

Welkom op de website van Insinity Network Releases

THE INFINITE SEARCH FOR THE BALANCE OF INDUSTRIAL & BEAUTY

© 2018 Steenbergen Beeldend Kunstmaker Edwin Siol

 

.. oorlopig zullen de pagina's binnen het muzikale profiel voorzien blijven van deze opzet. Vermoedelijk met de derde laag dat alle YouTube clips zijn vervangen door speelbare audio, en eventueel een uitgebreidere achtergrond betreffende de opnames.

Voor alle duidelijkheid, de verzamelde video's gebruikt binnen het muzikale profiel, zijn niet representatief voor het huidige werk, hoewel ik over sommigen erg te spreken ben, zijn de meeste video's voorzien van een snel gemaakte clip, waarbij sommigen al ouder dan 15 jaar zijn.

Edwin Siol, Steenbergen. mid april 2018

De Muzikale Profielen van BKES

Covers & Zulks
Klassiek & Filmmuziek
New Wave & Pop
Zwart & Zwaar
Minimaal & Experimenteel

© NEO REALISM | Vermoedelijk 2008 | Licht & Minimaal | Only Mic Usage

Wat als je eens slechts 1 microfoon gebruikt, nou ja, en Cubase natuurlijk. Typische For a Friend fase.

© NEO REALISM | Vermoedelijk 2010 | Dark & Minimaal | Langzaam Experimenteel

This World Hollow is een langzaamaan track, overduidelijk minimaal. Nou ja, je trekt hem of niet. Niet alledaags, ook verre van extreem. Duidelijk zoekend naar de grenzen van geluiden in combinatie met ambience. En ondanks mijn pogingen ertoe krijg ik de geluiden net niet vals, hooguit soms net niet te vals eerder. Binnen het gebied van elektronische geluiden bestaat er natuurlijk ook een heel ander belevingservaring. Een orgel, viool, piano, whatever zijn alen instrumenten, gebonden aan de juiste toonhoogtes.

Geluiden an sich, en met name de elektronische hebben een geheel ander spectrum aan toonhoogten. Zo komt er na 6:30 min een soort van viool achtige klank doorheen. die veranderd constant van 'toonhoogte'. Pitch dus technisch gesteld. Dat zou dus geen echte viool kunnen zijn.  Zo lijken er jankende honden te horen zijn aan het einde. Ook dit is een originele elektrische toon eerder. Video heeft ook wel wat, als je er zo nu en dan eens in kruipt.

© NEO REALISM | Vermoedelijk 2012 | Dark & Minimaal | Zwaar & Experimenteel

Langzaam zwarter wordende track, even sluipend als de ziekte waarover hij gaat COPD. Er komt vast nog wel eens een dag dat ook ik te ver over de rokersgrens heen ben gegaan, en dan terug kijk naar deze pagina, en dondersgoed besef dat ik het allemaal toch wel wist..

© NEO REALISM | Steenbergen 2017 | Ambient & Minimaal | Zweverig dreigend

We schrijven eind 2017 een soort gelijk langzaamaan opbouw als de eerdere twee video's met echter opvallen verschil in Sound zogezegd met het huidige instrumentarium. Om eerlijk te zijn gaat er in het af mixen hier en daar wat verkeerd. ( teveel Limiter op de verschillende instrumenten) En de video, ik weet het niet hoor. hm, interessant zeg maar. Lekker spelen.

© NEO REALISM | Steenbergen 2017 | Ambient & Minimaal | Rustig en overgaand

Later zal onder projecten er nog voldoende over geschreven worden, Maar Abient in Min is een project wat met gratis audiofragmenten zoals aangeboden op het internet, als basis hanteert voor iets wat uiteindelijk als vanzelf in een song transformeert. Bij deze zal ik de sample zoals origineel en in proces en uiteindelijk als basis voor een complete song is gaan staan.

Een mooi voorbeeld toch? spelen met geluid kan zo leuk zijn, en om eerlijk te zijn, bij het horen van het originele geluid kwam ik ook niet meteen bij de gedachte, god, dat is een mooi slaven-achtig Romeins roeischip ritme, over One Beat Music gesproken. Maar goed, dat is dus een beetje de kern van het Abient in Min project.


© NEO REALISM Steenbergen 2017 Ambient & Minimaal Rustig en overgaand

 

© NEO REALISM | Steenbergen 2017 Ambient & Minimaal | Rustig en overgaand

Deze track werd bijna de Kerstsong van 2017, maar ik ben uiteindelijk dat dat The Winking Song is geworden. Welke ik dan direct na deze heb geschreven en opgenomen. Over deze was ik ook erg tevreden, maar iets knaagde dat de song instrumentaal was. Hij heeft wel een vredig sfeertje, toch?

© NEO REALISM | Steenbergen 2017 | Ambient & Minimaal | Rustig en overgaand

De beide Mushroom tracks op deze pagina zijn best experimenteel te noemen. Begin november opgenomen, als naweeën van het When The Clock Strikes Twelve project. Beide afvallers overigs. En ja, het vooroordeel dat Mushroom iets trippie zou kunnen hebben klopt wel.

© NEO REALISM | Steenbergen 2017 | Ambient & Minimaal | Rustig en overgaand

Iets minimaler en donkerder, en toch toegankelijker dan zijn voorganger, en heeft een beetje die natuurlijke rust en ambience die ik zelf met regelmaat tegenkom in de nacht aan de waterkant.

© NEO REALISM | Voorhout 2009 (?) | Donker & Minimaal | Langzaam Experimenteel

Is dat minimale dan specifiek iets van de laatste tijd? Nee, het is zelfs altijd de nummero uno kernwaarde geweest voor mijn muziek. Zou kan je ook met volle stukken niet teveel laten gebeuren.. Dit terzijde. Deze Watching me was de opener van Hengstdijk. Live at the Church beloofd wat..

"But never I see. Never I see. A shadow. That looks like me. That is Watching me. Watching me.."

De vier overige muzikale profielen

Contact & Informatie

 

 

Delen mag Altijd!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinteresttumblr